.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حکم قاتل آیت الله سلیمانی در مرحله دادنامه است
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: حکم قاتل آیت الله سلیمانی اکنون در مرحله اقدام دادنامه است.
حکم قاتل آیت الله سلیمانی در مرحله دادنامه است

به گزارش شمال نیوز ، حجت الاسلام اکبری امروز به مناسبت هفته قوه قضاییه در نشست خبری گفت: برای عامل شهادت آیت الله سلیمانی ۱۷ روز پس از این جنایت کیفرخواست صادر و با توجه به اقرار صریح متهم کمتر از۴۵ روز حکم قصاص نفس صادر شد.

او با بیان اینکه این حکم اکنون در مرحله اقدام دادنامه است، افزود: شخص که رای بر علیه او صادر شده است اگر به این حکم اعتراض کند به دادگاه دیوان عالی کشور ارجاع خواهد شد.

 

زندانی سیاسی در مازندران نداریم

 

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه هیچ زندانی مربوط به اغتشاشات سال گذشته در مازندران نداریم، گفت:همه پرونده‌ها با دقت بالا رسیدگی و در راستای فرمان صدور عفو رهبری در خصوص زندانیان اغتشاشات اخیر، همه پرونده‌ها تعیین تکلیف و عموماً مشمول عفو شدند.

او بر لزوم هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمن تاکید کرد و گفت: مردم مراقب باشند نباید در زمین دشمن بازی کنند و مطالباتشان را از طریق قانونی پیگیر باشند و حتما رسیدگی می‌شود

رییس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه دادرسی آسان در دستگاه قضایی مورد تاکید است، ادامه داد: دسترسی مردم با گسترش دفاتر الکترونیکی قضایی و ایجاد سامانه برای ارایه لایحه به واحد‌های قضایی آسانتر شده است.

حجت الاسلام اکبری گفت: دادگستری مازندران بر اساس ارزیابی‌ها و بررسی‌های قوه قضاییه در سال گذشته با رضایتمندی ۸۴ درصدی مراجعان همراه بوده است.



برگزاری دادگاه‌های آنلاین


رییس کل دادگستری مازندران گفت:: از مجموع پنج میلیون و ۵۰۰ فقره ابلاغیه دادگاه، حدود ۹۹ درصد به صورت الکترونیکی انجام و ۲۴هزار جلسه دادگاه به صورت آنلاین و مجازی برگزار شد.

اکبری افزود: بیش از ۹۳ درصد دادگاه زندانیان نیز به صورت آنلاین برگزار شد و جابجایی زندانی به دادگاه انجام نشد.

او با بیان اینکه میانگین رسیدگی به پرونده‌ها نیز کاهش داشته است، ادامه داد: متوسط رسیدگی به پرونده در دادسراها۴۸ روز، دادگاه عمومی انقلاب ۷۲ روز و دادگاه تجدید نظر ۹۰ روز شده است.



صدور ۲۷ هزار و ۵۰۰ رای جایگزین حبس


رییس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه تعیین مجازات‌های جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماعی و عام المنفعه یکی از تاکیدات رئیس قوه قضاییه است، گفت: قضات استان پارسال ۲۷ هزار و ۵۰۰ رای جایگزین حبس صادر کردند.



نجات ۳۳ محکوم به قصاص از چوبه دار


حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه گرفتن رضایت از اولیا دم برای محکومان به قصاص بسیار سخت است، گفت: ۳۳ محکوم به قصاص پارسال با تلاش شورای حل اختلاف، مدیران زندان ها، دادستان‌ها و افراد نیک اندیش از چوبه دار نجات یافتند و مقدمات بخشش ۵۰ محکوم به قصاص نیز امسال فراهم شده است.

او افزود: ۹۰۰ زندانی مالی نیز با صلح و سازش از زندان آزاد شدند و حدود ۵۰هزار پرونده نیز پارسال در شورای حل و اختلاف به صلح و سازش رسید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.